Sedetik Cuma



Hai hai hai. Haha. Hari ni boleh dikatakan genap seminggu selepas aku balik dari Malaysia. Well, balik Malaysia jumpe family kan. sape yang tak happy. Dapat spend mase ngan dorang. Dpt borak2, gelak2, masak same2. Kawan2 slalu cakap, 'Mira ni, kalau dah balek Malaysia, dok Muar jek lah'. Well, memang betul pun. Huuu, dan saya happy dengan macam tu. Mmg rase malas nk contact or jumpe sape2 melainkan mak ayah dan adik2. tak kisah lah orang nak cakap ape pun. Dan tiap kali nak balek Germany balek, mesti rase tak nak. Rase time spend ngan family x pernah cukup, even balik berbulan pun. Entah bile lah nak balek Malaysia terus... Well, to be honest, sejak start Master ni, perasaan homesick tu semakin membuak-buak. May be sbb tinggal sorang. tak ade kawan2 macam dulu. So bile dok sorang ni, haa mcm2 lah dok pk. Hurm, tapi sume org cakap, 'ala tak lame, setahun jek...' tapi aku yg lalui, even untuk sehari pun, rase teruk sangat... Hurm. sangat awkward macam berada kat bumi asing. Alhamdulillah jugak, tinggal dengan pakcik ni. Walaupun tak lah slalu spend mase ngan die, tapi bile ade die, macam ade family jugak. Bile balek class, die akan tanye, cane class sume. Okay x. Bile dy x nmpak aku kuar makan, die akan ketuk bilek, tanye dah makan ke. Kalau die tak dengar bunyi pape dari bilek, die akan ketuk just to make sure, aku okay. Mmg kalau nak compare ngan family sebenar, jauh skali. Tapi at least ade someone to look after me, even in indirect way. 

Pastu, time balek Malaysia ritu, bnyk perkara pahit manis. Tapi satu perkara yang pasti, aku sangat kesiankan mak.. Kenape? Itu biarlah aku dan adik2 jek tahu.. InsyaAllah, aku akan cube buat mak happy, even dari jauh pun. Aku janji, tak akan buat mak kecewa dan menangis sebab aku. Love you mak :)

They are the reasons of my happiness

 

No comments: